Mereinstituudil on kasutuses 4 suuremat mereuurimis laeva. Pikkused jäävad vahemikku 10-15 meetrit. Laevade kasutamise ja tehniliste/tedusliku võimekuse kohta saab infot laeva kaptenite käest. Täpsem kirjeldus laevadest alajaotuses.
Lisaks laevadele on mitmeid väiksemaid 3-5 meetriseid kummi-, plastik-, ja alumiinium paate/kaatreid.
Laev on olnud ajalooliselt peamine veesõiduk ja veekogude ületamise vahend.
Algsed laevad nägid välja nagu suured paadid ja olid sõltumata otstarbest üsna sarnase ehitusega. Aja jooksul on laevade mõõtmed oluliselt suurenenud, omadused paranenud ja väliskuju vastavalt otstarbele märgatavalt eristunud.
Kuni õhusõidukite massilise kasutuselevõtmiseni 20. sajandil oli laev ainus vahend suurte veekogude ületamiseks ja ühenduste pidamiseks. Sellele vaatamata on laevad tänapäevalgi peamised kaubavedude teostamise vahendid – enamus maailma kaubaveomahust langeb jätkuvalt meretranspordile. See on tingitud sellest, et võrreldes muude transpordivahenditega on laevad märksa suurema mahutavuse ja madalama kasutushinnaga.
Laeva ehitus ja omadused kavandatakse ja kujundatakse vastavalt kasutusotstarbele. Laevu kasutatakse erinevate majanduslike, teaduslike (ka hariduslike) või sõjanduslike ülesannete täitmiseks, samuti ajaviiteks või spordiks merel ja sisevetel.
Laevade kasutamisega seonduvaid tegevusi ja vajadusi nimetatakse üldistavalt laevanduseks.
Laeval on reeglina ehituslikult olemas vähemalt üks tekk ja ka vähemalt üks kajut või tekiehitis. Laevast väiksemat veesõidukit nimetatakse tavaliselt paadiks või kaatriks.
Liikumapaneva jõu järgi:
iseliikurlaevad, mis liiguvad mehaaniliste või aatomijõuseadmete (mootorite) abil,
purjelaevad, mis liiguvad tuule jõul,
aerulaevad, mis liiguvad aerudega sõudmise abil,
pukseeritavad laevad ehk praamid ja pargased, mida veavad või tõukavad teised laevad või puksiirid. Praamid võivad olla ka iseliikurlaevad.
Jõuseadme tüübi järgi eristatakse auru-, diisel-, turbiin-, elektri- ja aatomilaevu. Peale eelmainitute kasutatakse laevadel kõigi nende mootoritüüpide kombinatsioone.
Jõuseadmega laevadel võib käituriks olla sõuajam (sõukruvi, sõuratas või tiivikratas), propeller, reaktiivmootor või veepaiskur.
Vees liikumise põhimõtte järgi eristatakse glisseerivaid (glisserid), tiibureid, veepinnal ujuvaid süvislaevu, hõljukeid, laugureid ja allveelaevu.
Kerekuju järgi eristatakse ühe- ja mitmekerelisi (katamaraan, ujuklaev, trimaraan).
Allikas: Vikipeedia.
Parema kasutuskogemuse tagamiseks kasutame küpsiseid. TÜ välisveeb ei töötle ega kogu isikuandmeid. Välisveeb kasutab FB Pixeli ja Google Analyticsi teenust. Loe lähemalt andmekaitsetingimustest.